Compromís 3. Una universitat oberta al món

S’ha de preservar l’esforç pioner d’internacionalització de la nostra universitat que s’ha fet en els darrers anys i aprofitar el cabal d’experiència adquirit tant pel PDI com pel PAS. L’intercanvi de coneixement en un món global i interconnectat és irrenunciable per garantir una bona qualitat en tot tipus d’activitat.

Hem de potenciar les relacions amb altres universitats per tal de facilitar intercanvis entre el PDI corresponent. Aquests intercanvis han de permetre l’establiment i desenvolupament de línies de recerca conjuntes, tant noves com ja existents, per tal d’assolir un bon nivell de reconeixement de la nostra activitat de recerca en l’àmbit mundial.

Els intercanvis d’estudiants entre la nostra i altres de les millors universitats del món han de permetre al nostre estudiantat de grau, màster i doctorat adquirir formació i coneixements d’alt nivell i una ampliació del seu bagatge cultural i lingüístic. Alhora, també hem de ser una universitat receptora dels millors estudiants de tot el món.

Les relacions internacionals també han de permetre l’establiment d’aliances que permetin una millor transferència de tecnologia mitjançant la participació i el lideratge en projectes col·laboratius amb altres universitats, centres de recerca i empreses. Aquestes aliances han de possibilitar la participació en diversos tipus de convocatòries, com ara les del Plan Nacional o Horizon 2020, activant els recursos interns necessaris per fer-ho fàcil i habitual.

La cooperació per al desenvolupament també és un activitat que depèn totalment de les relacions internacionals que es puguin establir entre la UPC i països en vies de desenvolupament, en els quals la nostra contribució pugui servir per millorar les seves condicions de vida i, en particular, la formació dels seus ciutadans. El lideratge que en aquesta activitat ha tingut la nostra universitat, pel seu caràcter públic, és un actiu que cal preservar i valorar.