Compromís 1. Una universitat amb identitat i personalitat pròpia i diferenciada

La singularitat de la UPC rau en el seu caràcter politècnic, que la situa en un lloc capdavanter en la formació dels professionals que tenen una incorporació més ràpida al mercat laboral i, per tant, amb més impacte en els diferents sectors de l’economia. L’arquitectura, l’enginyeria, la ciència i la tecnologia són els motors de creixement de la societat del segle XXI, en la qual són necessaris professionals amb uns perfils cada cop més interdisciplinaris i amb visió estratègica.

Hem de destacar el valor de la nostra singularitat, connectant tots els nostres àmbits de coneixement, per generar uns perfils professionals innovadors, interdisciplinaris, actuals i amb visió estratègica, que s’han de percebre com el nostre gran avantatge competitiu respecte d’altres universitats que no tenen el nostre caràcter politècnic.

Som la universitat que té un impacte més directe en l’economia del país. La transferència de tecnologia i de coneixement la fem no només amb els convenis i projectes de recerca amb la indústria, sinó també amb els arquitectes, enginyers i graduats que incorporem al mercat de treball i al sector productiu. Ho demostren el fet que un gran nombre d’estudiants acaba treballant en les empreses on han fet pràctiques mitjançant els convenis de cooperació educativa i també els informes de l’AQU sobre la inserció laboral de les nostres titulades i titulats.