Repte 1. Disposar d’una oferta acadèmica de qualitat orientada a satisfer les necessitats de la societat

MAPA DE TITULACIONS; RECURSOS NECESSARIS PER A LA DOCÈNCIA; ACTIVITAT DOCENT COM A EIX TRANSVERSAL; INNOVACIÓ DOCENT; ENQUESTES DE SATISFACCIÓ; MARC NORMATIU; ACREDITACIONS D’EXCEL·LÈNCIA.

1.1 Racionalitzar el mapa de titulacions per satisfer les demandes de la societat i afavorir la inserció laboral i l’èxit professional del nostre estudiantat Vr. Política Acadèmica/Vr. Avaluació i Qualitat Dir. Àrea Acadèmica En coordinació amb
  • Analitzar l’oferta acadèmica i establir criteris que defineixin el marc de de la programació acadèmica de la UPC per a l’oferta actual i per a la inclusió de nous estudis, de manera que garantim la coherència global, la singularització dels campus, si escau, i l’estabilitat del sistema.
  • Definir una estratègia sobre els programes conjunts interuniversitaris i/o internacionals, fixant les àrees i entitats amb les quals ens interessa establir aliances de forma prioritària.
Vr. Política Internacional
  • Analitzar la política de centres adscrits i la nostra relació: oferta de serveis.
Vr. Avaluació i Qualitat

1.2 Vetllar per l’assignació de recursos per a la impartició de programes formatius Vr. Política Acadèmica/Vr. Avaluació i Qualitat Dir. Àrea Planificació, Qualitat i Projectes Transversals/Dir. Àrea Personal i Organització En coordinació amb
  • Dissenyar i implantar un nou model d’encàrrec docent, d’acord amb les unitats acadèmiques.
Vr. Política Acadèmica
  • Millorar el suport al professorat. Oferir-li un servei homogeni i de qualitat independentment del campus on sigui. Reforçar també el coneixement i ús de bones pràctiques d’eines de suport a la docència.
Dir. Àrea Personal i Organització
  • Executar inversions orientades a la provisió de connectivitat i de disponibilitat d’accés a múltiples recursos en xarxa, que millorin la dotació de punts d’alimentació elèctrica en biblioteques, aularis i espais docents, i actualitzin l’equipament dels laboratoris i tallers per poder oferir una formació pràctica de qualitat.
Dir. Àrea Infrastructures/Dir. Àrea TIC
  • Millorar i incrementar l’assignació d’equipament docent: software, hardware, recursos bibliogràfics, revistes, bases de dades…
Gerent/Dir. Àrea TIC
  • Potenciar l’ús de continguts i materials audiovisuals entre el professorat.

1.3 Reconèixer l’activitat docent com a eix central i bàsic de l’activitat de la Universitat, potenciant les metodologies d’innovació docent Vr. Avalució i Qualitat/Vr. Política Acadèmica Dir Planificació, Qualitat i Projectes Transversals/Dir. Àrea Acadèmica En coordinació amb
  • Revisar el model de reconeixement de les activitats del PDI que tingui en compte totes les activitats relacionades amb la docència.
  • Vetllar per l’homogeneïtzació de criteris i la transparència de resultats dels processos de planificació i avaluació de l’activitat del PDI de la Universitat.
  • Donar suport a la recerca i la formació del professorat en l’àmbit de la innovació docent i establir una metodologia d’avaluació dels resultats dels processos d’innovació docent.
Vr. Política Científica
  • Identificar i difondre els exemples de docència de qualitat.
ICE
  • Vetllar per el disseny universal i inclusiu de l’aprenentatge
  • Potenciar la formació en competències transversals i docents del professorat novell.

1.4 Millorar l’activitat de la UPC a través de l’anàlisi de les enquestes de satisfacció (internes i externes) Vr. Avaluació i Qualitat Dir. Àrea Planificació, Qualitat i Projectes Transversals En coordinació amb
  • Elaborar un protocol d’actuació per tal de millorar les garanties de qualitat de les enquestes, tant pel que fa al professorat com a l’estudiantat.
  • Fer un seguiment de les enquestes i dels plans d’actuació que se’n derivin per a una millora continuada de la docència i per abordar problemàtiques específiques.

1.5 Revisar el marc acadèmic i normatiu per garantir-ne la coherència global Vr. Política Acadèmica Dir. Àrea Acadèmica En coordinació amb
  • Establir el marc acadèmic que orienti les activitats docents: activitat lectiva, avaluació i permanència.
Vr. Docència i Estudiantat
  • Analitzar les normatives d’accés, matrícula, avaluació i permanència, i el calendari acadèmic, d’acord amb el marc acadèmic de referència.
Vr. Docència i Estudiantat
  • Revisar i aplicar les normatives de reavaluació i reconducció d’acord amb els centres docents.

1.6 Incrementar el nombre d’acreditacions d’excel·lència de titulacions Vr. Avaluació i Qualitat/Vr. Política Acadèmica Dir Planificació, Qualitat i Projectes Transversals En coordinació amb
  • Sistematitzar l’anàlisi dels processos d’acreditació per detectar-ne les mancances i estimular-ne la superació.
  • Promoure la implicació dels centres i reconèixer-ne les iniciatives per obtenir aquestes acreditacions.

1.7 Garantir la coherència dels processos de verificació, seguiment, modificació, acreditació (VSMA) Vr. Avaluació i Qualitat/Vr. Política Acadèmica Dir. Planificació, Qualitat i Projectes Transversals/Dir. Àrea Acadèmica En coordinació amb
  • Aportar criteris, metodologies i eines per certificar la implementació dels SGIQ a totes les unitats de la Universitat.
  • Assolir el reconeixement extern de l’AQU, com a unitat acreditada per dur a terme activitats internes d’avaluació de la qualitat universitària.